Sunday, July 29, 2007

seçim tahminleri... vaa mı pilaca giden?

ben millete a-ke-pe için yüzde 45 deyip duruyordum ama 41 buraya yazmışım. elbet yazılı olan geçerlidir. bu durumda bile oturduğum yerden "exit poll" almadan bu işi yapanlar kadar becerebildiğimi gösterir... "erdemli tarhana" lafını millete kaşık kaşık yutturan tarhan erdem'den sonra en iyi olan (galiba) verso-sam'dan iyi tutturmuşum (*). hoh...hoh...hoh...

haaa, bu arada öyle acaip biliciyim, kül yutmam, gaz kesmem, eş(ş)ekten düşmem diye bir iddiam da yok, belirteyim. sadece halkımın haltperest zümresi ce-he(ha?)-pe denen umutsuzluk dergahını neredeyse iktidara getirecek rakkamlar zikretmeye başlayınca dayanamadım ben de toto oynadım. yahu bizim mülkiyeliler birliğine kalsa baykal 30+ kazanacaktı, okumadınız mı?

bir de bizim veysel (batmaz) gibi tahminde çuvallayıp sonra istatistik lafazanlıklarla kıvırtmaya debelenenlerle dalga geçme hakkımı saklı tutmak için.

aaaah uulan ah, bir de dönüp eski postları okuyup yüzde 41'i 45 diye düzelteymişim... yok mu ya, kendimi "uzman" diye bile yuttururmuşum... ama pek meşguldüm, elimdeki yazı daha şiimdi bitti.

haa, bu arada demedim mi ben size, tatilinizden feragat edip de demokrasi turnaları gibi sandığa koşup a-ke-pe'ye extra meşruiyet kazandırmayın, demokrasi zurnaları gibi ötersiniz diye... şimdi buyurun gül gibi bi de cumhurreisi verelim size.

şaka bir yana, türkiye'nin geleceği tayyib efendi & co'nin bu seçimde kazandıkları kat'i meşruiyeti "artık bir arada yaşamayı beceremeyecek kadar başıbozuk hale gelip, bu anomi halini birey/lik/selli/cilik sanacak kadar da felsefesiz ve de toplumsal yaşamın fiziki ve psişik alanı olan medeniyeti kavrayıp kullanmada vahim cahil üstelik de ısrarlı olan türk 'halkı' arasında yeni bir sosyal kontrat oluşturmak" yönünde nasıl değerlendirebileceklerine büyük ölçüde bağlı.

eh... tabii ki şimdi kalkıp da bunu yazmayacağım, merak etmeyin. ben gidip biraz gemiyle gezeyim. arkadaşlarım bodrum ile koylar arasında tarifeli dolmuş yapan 30 mil sürat yetenekli, karadan işleyen dolmuşlardan kat-be-kat zevkli, hızlı, akılcı üstelik de gayet ekonomik bir tekneyi dün sefere soktular. ben da avantadan "takılıpdurum".

vaa mı pilaclara giden? tarife saatinde kalkıyoouuuu...


--------
(*) bana ilettikleri tahmin % akp 40.3, chp 22.7, mhp 15.6

No comments: