a-ke-pe sözcülerinin gazetelere yansıyan demeçlerinden, bilhassa da akşam'ın "kuvvetler ayrılığını netleştirmek" iddiası ile a-ke-pe tarafından anayasa mahkemesi'nin etkisinin budanacağı bazı anayasa değişiklikleri öngörüldüğüne dair haberinden anlaşılan şu ki, tayyib efendi, gülsuyu ve şürekânın, tercihli özgürlüklerin mütedeyyin şampiyonu zihin yapısından kaynaklanan, sadece bana hürriyet ve "ekseriyet reyine ittibâ" inadı aynen devam etmekte.
şarkî demokrat avaneye, tayyib efendi, gülsuyu ve şürekâ-perest âbîd tayfaya acı haberi verme zamanı gelmiş:
bu a-ke-pe'nin siyaseten iflâs noktasıdır. takımının oyuncusunun elle attığı golü hakem görmedi diye sevinerek alkışlayan taraftar durumunda olmak başkadır; tayyib efendi, gülsuyu ve şürekânın rol modeli, yaşam gurusu suudî prenslerin bir zamanlar yaptıkları üzere, takımlarının elle de gol atabileceklerine fetvâ vermek, yenilen oyuncu ve antrenörleri kırbaçlatmak, bambaşka!
birincisi, âdî ve çirkindir ama insanî bir zûldür, zevâldir.
ikincisi, âdî ve çirkin olduğu kadar, marazî bir dediğim dedik ihtirası, sayılara dayanan bir çoğunluğun haklılığını ve iktidârını mutlak belleyen, biraz da misyoner bir saplantıyı yansıtır.
o saplantının arkasında el-hükmü lil-ekser inancına dayalı bir "zor, oyunu bozar" kabadayılığı ve kurnazlığı da varsa; aman dikkat! bu sadece başka türlü bir zor ile bambaşka ve belki de bütün oyunları bozmaya hazır olanlara gerekçe, hattâ meşruiyyet sağladığı ile kalır!
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment